Redactie voor RetailTrends, INretail Magazine, Textilia, Schoenvisie en Bovag

Print

Als freelance journalist ben ik gespecialiseerd in mode, lifestyle en retail. Zo word ik ingehuurd door vakbladen als RetailTrends, Schoenvisie, INretail Magazine en de Bovagkrant voor interviews, achtergrondartikel en ondernemersportretten. Daarnaast maak ik ook regelmatig winkel- en stadsreportages.

INretail Magazine

Sinds 2013 schrijf ik voor INretail Magazine – het ledenblad van brancheorganisatie INretail. In 2013 deed ik de restyling voor het magazine en was ik voor vier maanden vervangend hoofdredacteur. Van 2014 tot en met heden maak ik winkel- en stadsreportages en ondernemersportretten.

INretail-Mag-nr_1-cover-20141-624x555

RetailTrends

Voor het vakblad RetailTrends maak ik branded content artikelen voor de commerciele partners van RetailTrends Media. De artikelen hebben een journalistieke en redactionele insteek en zoomen dieper in op de kracht achter vooruitstrevende retailconcepten. Zo maakte ik artikelen over de Gazelle Experience Store, het NS Retail concept Enoki op Utrecht Centraal en Welle7 in Zwitserland. Ook schrijf ik formule-verhalen en achtergrond artikelen.

Achtergrond artikel: The Digital Natives

Voor RetailTrends Magazine zocht ik uit hoe retailers en merken grip krijgen op Generatie Z. Ik interviewde HEMA, Filling Pieces en auteur Jos Ahlers: “Je zou verwachten dat ze alleen online shoppen, maar twee op de drie gaat het liefst voor fysiek.” Het artikel verscheen in maart 2017.

Lees hier mijn artikel over Generatie Z en hun invloed als consumentengroep op retail en merken.

Achtergrond artikel: Green Branding

Je wilt als bedrijf verduurzamen. Wat vertel je dan wel, en wat niet? En hoe houd je je verhaal oprecht en authentiek zonder in een riedel containerbegrippen te vallen? Ik interviewde David Snellenberg – oprichter van Dawn – het bureau dat onder andere campagnes deed voor Fairphone en Triodos. Ook sprak ik Victor van Nieuwenhuizen – CEO van Sissy Boy over de duurzaamheidsstrategie van de winkel. En Pieter van der Manden van Rainbow Collection – het bureau dat voor MYOMY de positive icons campagne bedacht. Natuurlijk kon ook Geitenwollenwinkel niet ontbreken.

Wil je het artikel lezen? Mail dan naar hallo@soulstores.com.

retailtrends

 

Schoenvisie

Voor het vakblad Schoenvisie maak ik ondernemersportretten. Zo interviewde ik de jonge schoenondernemer Rutger Leeuwis van Panterhuis Schoenen in Vianen en Bert Waardijk van Waardijk Schoenen in Alkmaar.

Schoenvisie 7 Talita Kalloe

 

Leven! Magazine

Voor Leven! Magazine (regio Utrecht) maakte ik een 14-pagina winkelreportage over het Maliekwartier in Utrecht. Voor deze reportage bezocht ik 43 adressen in het winkelgebied en interviewde en fotografeerde de eigenaren van de winkels. Het artikel werd gepubliceerd in de najaarseditie van Leven! Magazine (september – december 2015). Vlak voor de lancering van het blad schreef ik een blog waar ik mijn favoriete adressen uit het Maliekwartier in uitlichtte. Deze post werd goed gelezen en volop gedeeld door betrokkenen uit het winkelgebied. Een mooie kruisbestuiving tussen print en online.

Leven! Magazine Zeg Maar Jij

 

De Bovagkrant

Brancheorganisatie BOVAG huurde mij vier maanden in als journalist op de redactie van de Bovagkrant – het ledenblad van de brancheorganisatie. Vanuit het hoofdkantoor in Bunnik draaide ik mee tijdens redactievergaderingen, ging ik op pad voor interviews of deed ik bureauredactie over beleid- en branche gerelateerde onderwerpen. Tijdens mijn periode bij BOVAG werkte ik mee aan vier nummers. De nummers zijn te bekijken via www.bovagkrant.nl. Inmiddels schrijf ik op freelance basis nog regelmatig achtergrond artikelen en ondernemersportretten.

Bovagkrant