Trend- en achtergrondartikelen voor PUPMAG

Print

Als schrijver ben ik onderdeel van het Pup Commune bestand van PUP Creative Agency in Amsterdam. Voor de tweede editie en derde editie van  PUPMAG. – het magazine dat door PUP Creative wordt uitgegeven – schreef ik twee achtergrondartikelen.

PUPMAG #2 | Veiled Anatomy

Een artikel over de geschiedenis van de mode vanuit het perspectief van de vrouwelijke benen. Voor dit artikel deed ik onderzoek naar de onthulling van de blote benen van de vrouw in verhouding met sociale, maatschappelijke en economische ontwikkelingen in de late negentiende eeuw en twintigste eeuw – van de uitvinding van de fiets en de rokerige jazzclubs in de jaren twintig tot de Tweede Wereldoorlog en de seksuele revolutie.

Aantal woorden: 1000 woorden
Aantal pagina’s: 10 pagina’s (inclusief fotografie)
Tekst: Talita Kalloe
Fotografie: 
Semuel Souhuwat
Make-up artist: 
Siddharta Bekers
Discipline: 
Mode
Opdrachtgever: Pup Creative Agency – Amsterdam
Verkooppunten
: Hutspot Amsterdam, ANNA+NINA,  The Collector, Bijenkorf, Athenaeum (Amsterdam), BRUNA, AKO, Margreet Olsthoorn (Rotterdam). Online: stuur een mail naar annemarie@pupcreativeagency.com.

Lees het artikel hier.

PUPMAG #3 | LONELY ART

Een achtergrondartikel over het vallen en herrijzen van de verweesde kunst. Van de 65 miljoen kunstwerken die Nederland bezit, verschijnt er slechts 1% in musea. Wat gebeurt er met de rest? En wie of wat bepaalt welke werken niet meer geschikt zijn voor het museum? Ik benaderde het artikel vanuit een filosofische benadering, onderbouwd met de kennis en kunde van Stichting Onterfd goed en Gusta Reichwein, Hoofd Collectie van het Amsterdam Museum.

Lees het artikel hier.

Aantal woorden: 1500 woorden
Aantal pagina’s: 4 pagina’s
Tekst: Talita Kalloe
Discipline: 
kunst
Opdrachtgever: Pup Creative Agency – Amsterdam
Verkooppunten
: www.pupmag.com
Thema: Oscar Wilde
Head of content: Sterre van Rossum
Features: Foxes, Jett Rebel, Thomas Azier, Jasper Krabbé, Cata Pirata, Carlijn Jacobs, Hunting The Robot, Sella Molenaar, Sofie Winterson, Bo Maerten, Maurizio Cattelan, Bram Fidder, Melody Klaver, Nik van den Berg, Yannick Dangre.

Over PUPMAG.

PUPMAG. is een Nederlands cultureel tijdschrift dat twee keer in het jaar uitkomt. Het magazine biedt een platform aan jonge talenten en brengt commercie en creativiteit samen in verschillende disciplines. In PUPMAG. komen gevestigde ontwerpers en jonge talenten bij elkaar om speciaal voor PUPMAG. unieke content of fotografie te creëren. Inspiratie, Creatie en Talent zijn de sleutelwoorden voor PUPMAG. Het tijdschrift maakt gebruik van ARTvertising. Hiervoor werken ze samen met een merk en een getalenteerde fotograaf of illustrator om een op maat gemaakte advertentie te creëren. Dit deden ze onder andere voor SLA, Converse, We Transfer en H&M Conscious. PUPMAG. is een uitgave van PUP Creative Agency in Amsterdam.