BLOGPLATFORM VOOR PIET KLERKX

Piet Klerkx is onderdeel van De Mandemakers Groep (DMG) en startte in 1929 als woonwinkel in Waalwijk. Inmiddels is Piet Klerkx een fenomeen in de woonbranche met zes vestigingen verspreid door Nederland. In opdracht van contentbureau The Publisher’s Wife ontwikkelde ik het redactionele plan voor het blogplatform.

In oktober 2014 lanceerde Piet Klerkx een compleet vernieuwde website. Ik kreeg de taak om het bloggedeelte binnen de website redactioneel in te vullen. Samen met Kees Beudeker van The Publisher’s Wife bedachten we negen rubrieken waarin alle woonaspecten aan bod komen. Daarnaast zocht ik de samenwerking op met columnisten en invloedrijke bloggers zoals woonblogster Elisah Jacobs van Interior Junkie en Lianne Collignon van achtentwintiger.com. Inmiddels in de website gelanceerd en is het blog rijkelijk gevuld met woontrends, inspirerende binnenkijkers en interessante blogs op het gebied van interieur, woonaccessoires, slapen en meer.

Opdrachtgever: The Publisher’s Wife namens Piet Klerkx
Duur van de opdracht: juni tot en met december 2014
Medium: website

Werkzaamheden

  • blogplatform redactioneel uitdenken, opzetten en uitvoeren
  • interviews afnemen
  • artikelen schrijven
  • SEO schrijven
  • Blogs pushen via Facebook
  • binnenkijkers fotograferen.

Bekijk de blogs hier!

Rubrieken

Beeld featured image: Perscentrum Wonen

Hoofdredacteur en oprichter Soulstores.com

Soulstores.com is de oudere zus van zegmaarjij.com (ZMJ). Na drie jaar geschreven te hebben over concept stores en bijzondere winkel- en lifestyle concepten, vond ik het tijd om van ZMJ een platform te maken waar je u tegen zegt. Vanuit mijn werk als freelance journalist voor vakbladen in de mode-, lifestyle- en retail, ontdekte ik dat er een nieuwe generatie retailers en ondernemers opstond die op hun manier een steentje bijdragen aan een stijlvolle, bewuste en duurzame levensstijl. Op soulstores.com breng ik winkels en ondernemers in beeld die naar mijn idee durven te breken met traditionele systemen. En die op een positieve manier bijdragen aan een duurzame wereld en een bewuste manier van leven. Meer weten over het verhaal achter Soul Stores? Lees hier verder.

STOREREPORTS | Reportages van bijzondere winkelconcepten in Nederland

Concept stores zijn gebaseerd op een levensstijl. Branches vervagen, disciplines (mode, wonen, kunst en food) komen samen en het bewustzijn voor het belang van duurzaam ondernemerschap zag ik als een rode draad terugkomen. Er schuilen bijzondere verhalen achter de visie van de ondernemer en de producten die hij voor zijn concept selecteert.  Wat drijft deze ondernemers? En wat is het verhaal achter de producten uit een winkel die je niet zomaar elders vindt? Ik ga op bezoek bij de pareltjes onder de winkelconcepten in Nederland, interview de eigenaar van de winkel en leg de beleving vast in fotografie. Lees de storereports op Soul Stores.

 

STORIES | Ondernemers die spelen met de status quo

In de rubriek Soul Stories post ik exclusieve interviews met ondernemers die durven te breken met conventies in een vastgeroest systeem. Want in een tijd waarin traditionele systemen niet meer blijken te werken, ontstaan vaak de mooiste ideeën. Zo interviewde ik Bernd Damme van House of Eleonore, Margo den Ouden van 46Dresses en Dirk Vis van het duurzame sokkenlabel Qnoop.

GASTBLOGGERS | Kennis delen doe je samen

Op Soulstores.com werk ik samen met gastbloggers, winkels en fotografen die passen binnen de stijl en visie van het online magazine. Zo schrijft Vera de Ruijter van de webshop Brainy Days over de meest bijzondere labels en het verhaal van de ontwerper. Zo houdt kledingbibiotheek Lena the Fashion Library een maandelijks dagboek bij. En zo fotografeert Jonna van Hesteren exclusief bijzondere winkels in het zuiden van Nederland. Ik ga op zoek naar de talenten, brief ze en doe de eindredactie.

Soulstores.com